Pytania początkujacego fajczarza

Tutaj zadajemy pytania o to jak palić fajkę i mamy dużą szansę na uzyskanie odpowiedzi

Moderator: Moderatorzy

strykul
Początkujący
Początkujący

Pytania początkujacego fajczarza

Post autor: strykul » 19 sierpnia 2013, 19:46 - pn

Witajcie, dziś dotarła do mnie moja pierwsza fajka - Bróg nr. 14. Zgodnie z poleceniami z sieci nabyłem również tytoń - Alsbo Vanilia. Mam w związku z fajką kilka pytań, które nasunęły mi się w trakcie opalania:
1) Czy lepiej używać zapałek czy zapalniczki? - Poradniki mówią o równomiernym zapaleniu powierzchni tytoniu, nie jestem tego jednak w stanie dobrze zrobić, bo zapałka dopala się zbyt szybko(fajka ma na mój gust dość głęboki komin, ale jestem w tej kwestii laikiem), a w kwestii zapalniczki (dostałem jakąś gratisową z logiem Djarum'a) martwię się, że przypalę krawędź komina. Problemem jest również to, że nie jestem w stanie być tak długo na "wdechu" żeby zaciągnąć ogień zapalniczki do wnętrza fajki na dostatecznie długi czas by tytoń dobrze się zajął.
1a) Czy mam po zapaleniu doubijać tytoń przybijakiem? Bo tej części poradnika nie rozumiem - -'

2) Jaki tytoń na przyszłość wybrać? Zależy mi, żeby był na prawdę aromatyczny - kiedyś minąłem na ulicy fajczarza, starszego mężczyznę, który miał tak wspaniale aromatyczną fajkę, że natchnął mnie do zakupu własnej - niestety nie wiem jaki tytoń palił - ten który kupiłem na początek - Alsbo Vanilia może i w torebce pachnie ładnie, ale w trakcie palenia jest mniej aromatyczny niż cygaretki M mini Vanilia Twist, których kiedyś spróbowałem - ogólnie troszkę się zawiodłem.

3) Poradniki, które przeczytałem mówią, żeby tytoń układać w trzech warstwach - nieubitej, luźno ubitej i mocno ubitej - jak mam ubijać tytoń w górnej warstwie, żeby ten ze spodu nie został ściśnięty? Troszkę mnie to przerasta, mam nadzieję, że efekt przyjdzie wraz z praktyką.

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi,

Pozdrawiam,
Patryk
Awatar użytkownika
maciej_faja
Moderator
Moderator