Dostałem dwie fajki i co dalej

Tu początkujšąy fajczarze mogą zadawać pytania weteranom fajki.

Moderator: Moderatorzy

redelek
Początkujący
Początkujący

Dostałem dwie fajki i co dalej

Post autor: redelek »

Hej,

Jestem początkującym, przeczytałem kilka manual na forum i na fajka.net. Jak to początkujący jestem w szoku i jak zwykle proszę o wyrozumiałość.
Fajki które mam (leżały brudne 5 lat w torbie foliowej na balkonie u sąsiada :(((), są rzeźbione z zewnątrz wiec nie mogę ich przeszlifować papierem, więc zostało mi tylko ustnik i komin do wyczyszczenia.
Niestety w jednym manual piszą , że moczą ze 4h w spirytusie, a w drugim w rozpuszczalniku. Spirytus ok ale jaki rozpuszczalnik(taki do farby, czy do paznokci ?:))) i co lepsze dla fajki ? Czy ustnik też moczyć w spirytusie, bo na youtube gość moczy w proszku do prania przez 6h. Czy do fajek są jakieś specjalne lakiery i bejce ? Jak się nazywają co polecacie, czy wystarczy dowolny lakier jaki kupię w sklepie ? Już się nie mogę doczekać jak je odszykuję, ale bez tych informacji co wyżej to pewnie popsuję fajki i tyle będzie :(

Pomóżcie proszę

Redelek
Awatar użytkownika
elvislike
Moderator
Moderator

Re: Dostałem dwie fajki i co dalej

Post autor: elvislike »

mimo twego "poczatkowania" zakladam, ze umiesz czytac a ta sztuka na pewno sie przyda. wszystko juz zostalo opisane (na nieszczescie nawet po kilka razy) wiec nim zabierzesz sie za odnawianie - poczytaj. jeszcze wiecej.

po krotce jednak: rzezbiona fajka - zostaje ci delikatna dlubaninka lub pozostawienie faktury "as is". rozpuszczalnik (do szelaku) to... spirytus. inszych rozpuszczalnikow nie! ustnik w chlorowy wybielacz lub rozcienczony srodek jak np. domestos, wyplukac dobrze i na mokro papier scierny drobnej gradacji. bejca... nie podpowiem bo nie uzywam i nie polecam. jak sie bardzo upierasz to pod tym haslem winienes znalezc sporo przez wyszukiwarke. lakier - po co? zatkac fajke "na amen" aby nie oddychala? to nie mebel.
pozdrawiam serdecznie.